A000070542 |
Com abordem les diversitats a l'aula? |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
8/2/2021 - 19/4/2021 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ST ST 0508 Maresme / Vallès Oriental |
|
Churruca, 90 (Mataró)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
PL44 Com abordem les diversitats a l'aula?
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació incorpora la mirada de la diversitat des d’una perspectiva intercultural per a docents de primària i secundària. És una proposta de treball des de la pràctica-recerca-acció: on es dota d’elements conceptuals i pràctics als docents per tal de poder adequar i/o modificar les seves intervencions davant diferents problemàtiques derivades de la gran diversitat existent a la societat i a l’aula.
En cada sessió s’articulen coneixements teòric-conceptuals amb habilitats pràctiques, aterrant així els continguts transmesos en propostes concretes que revisen i/o modifiquen el pla curricular, el pla docent i el projecte de convivència de centre. Es genera un procés de 12 sessions durant el qual s’elaboren propostes aplicables a cada context escolar que permet realitzar una intervenció educativa més intercultural.
|
| |
Objectius |
- Apropar-se a les diversitats dins de l’entorn escolar, amb una perspectiva intercultural i amb la construcció d’una proposta transformadora i d’apropament a la complexitat.
- Oferir recomanacions i eines per afavorir una participació culturalment diversa als centres educatius, i compartir bones pràctiques en experiències que impulsen relacions interculturals.
- Treballar estratègies de comunicació, gestió de conflictes, participació i empoderament per millorar la comprensió mútua i comunicació entre els/les professionals de l’àmbit educatiu i els/les alumnes i famílies amb bagatges migratoris.
|
| |
Continguts |
• Autodiagnosi i context educatiu i interculturalitat. Quines problemàtiques i necessitats identifiquem?
• Què és la cultura en les nostres escoles?
• Parlem de diversitat, diferència i alteritat. Com es construeix l’exclusió?
• Interseccionalitat
• Llengua: coneixement i relació
• Diversitat religiosa, fe i creences
• Gènere, sexualitat, afectivitat i relació amb el cos
• Com es comuniquem dins d’un paradigma intercultural.
• Participació a l’aula i relació amb l’entorn i les famílies.
• Gestió del conflicte des de la interculturalitat.
|
| |
Observacions |
Calendari de sessions:
Calendari de sessions:
Sessió 1_ 08/02/2021
Sessió 2_ 15/02/2021
Sessió 3_ 22/02/2021
Sessió 4_ 01/03/2021
Sessió 5_ 15/03/2021
Sessió 6_ 22/03/2021
Sessió 7_ 12/04/2021
Sessió 8_ 19/04/2021
|
| |
Formador/a |
Cèlia Premat,Isabel Sanfrutos, Daniel Osiàs
|
| |
Avaluació |
Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària.
|
| |
E-mail |
ibunuel@xtec.cat
|
| |
|
|