Més informació [ Detall d'activitat

 
A000070542   Com abordem les diversitats a l'aula?
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   8/2/2021 - 19/4/2021 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   ST ST 0508 Maresme / Vallès Oriental
   Churruca, 90 (Mataró) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   PL44 Com abordem les diversitats a l'aula?
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació incorpora la mirada de la diversitat des d’una perspectiva intercultural per a docents de primària i secundària. És una proposta de treball des de la pràctica-recerca-acció: on es dota d’elements conceptuals i pràctics als docents per tal de poder adequar i/o modificar les seves intervencions davant diferents problemàtiques derivades de la gran diversitat existent a la societat i a l’aula.
En cada sessió s’articulen coneixements teòric-conceptuals amb habilitats pràctiques, aterrant així els continguts transmesos en propostes concretes que revisen i/o modifiquen el pla curricular, el pla docent i el projecte de convivència de centre. Es genera un procés de 12 sessions durant el qual s’elaboren propostes aplicables a cada context escolar que permet realitzar una intervenció educativa més intercultural.
  
Objectius   - Apropar-se a les diversitats dins de l’entorn escolar, amb una perspectiva intercultural i amb la construcció d’una proposta transformadora i d’apropament a la complexitat.
- Oferir recomanacions i eines per afavorir una participació culturalment diversa als centres educatius, i compartir bones pràctiques en experiències que impulsen relacions interculturals.
- Treballar estratègies de comunicació, gestió de conflictes, participació i empoderament per millorar la comprensió mútua i comunicació entre els/les professionals de l’àmbit educatiu i els/les alumnes i famílies amb bagatges migratoris.
  
Continguts   • Autodiagnosi i context educatiu i interculturalitat. Quines problemàtiques i necessitats identifiquem?
• Què és la cultura en les nostres escoles?
• Parlem de diversitat, diferència i alteritat. Com es construeix l’exclusió?
• Interseccionalitat
• Llengua: coneixement i relació
• Diversitat religiosa, fe i creences
• Gènere, sexualitat, afectivitat i relació amb el cos
• Com es comuniquem dins d’un paradigma intercultural.
• Participació a l’aula i relació amb l’entorn i les famílies.
• Gestió del conflicte des de la interculturalitat.
  
Observacions   Calendari de sessions:

Calendari de sessions:
Sessió 1_ 08/02/2021
Sessió 2_ 15/02/2021
Sessió 3_ 22/02/2021
Sessió 4_ 01/03/2021
Sessió 5_ 15/03/2021
Sessió 6_ 22/03/2021
Sessió 7_ 12/04/2021
Sessió 8_ 19/04/2021
  
Formador/a   Cèlia Premat,Isabel Sanfrutos, Daniel Osiàs
  
Avaluació   Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària.
  
E-mail   ibunuel@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent